nedjelja, 30. listopada 2011.

Praline za početnike (bez termometra)




Već odavno čitam, istražujem, mjerkam kalupe i razmišljam o pralinama. Recept za praline je toliko jednostavan da sam se pitala šta mi je trebalo tako dugo vremena da ih napravim?


Taj dio mi se najviše sviđa. Jednostavan čokoladni oklop, a unutra se krije nešto sasvim drugačije. U mom slučaju krema od mliječnog karamela (dulche de leche) plus maslac i mljeveni preprženi lješnjaci. Ono što sam slučajno otkrila jest da su praline najbolje kada odstoje par dana, ako uspiju preživjeti ;)


Domaće praline

Otopljenom čokoladom premazati stranice kalupa u tri sloja. Nakon svakog mazanja staviti kalup u frižider na par minuta da se čokolada stisne. Kada ste završili sa slojevima, puniti praline s čime hoćete. Osnovno punjenje je ganache plus različiti dodatci. Ovdje stvarno možete dati mašti na volju. Na kraju praline zatvoriti sa slojem čokolade i ostaviti u frižider da se stisnu.


Kako je  ovo tek početak moje pralina karijere tako je normalno da nije sve išlo glatko.  Zato ću s vama podijeliti par zaključaka što da i što ne napraviti za sljedeći put :)

Praline za početnike bez termometra....

1. dovoljno je otopiti čokoladu do pola te je skinuti s izvora topline i miješajući otopiti do kraja. Tek kada se sva čokolada otopi možete krenuti s premazivanjem

2. uložite novac u dobar kist. Ja sam imala onaj kuhinjski koji se rascvjetao pa sam na kraju manevrirala da sve uspijem fino pokriti čokoladom

3. ostaviti malo mjesta do vrha praline jer na kraju ide gornji sloj čokolade koji bi trebao biti ravan (a ne ispupčen jer ste stavili previše punjenja ;))

4. dobro protresti kalupe s čokoladom da se sve fino rasporedi (da ne ostanu rupice na povšini ;))

5. posebno paziti da vam ne upadne ni malo vode u čokoladu (inače možete sve fino baciti)

P.S. Nagradna igra još i dalje traje...


Broj komentara: 35:

Tanja Leković kaže...

I ja se oštrim za praline, pa već danima prikupljam materijal, i onda sam se smrzla kada sam videla naziv posta "kakav termometar, ja nemam termometar, šta će mi to?!?!?" Srećom, pažljivo sam pročitala i primila k znanju, hvala za savete, pralinice ti izgledaju odlično!

maxi kaže...

Veoma lepo izgledaju. Na insistiranje moje ćerke sam pre izvesnog vremena kupila neke silikonske kalupe u obliku srca. Liče na kalupe za led. Sad razmišljam kolišna četkica bi mi bila potrebna da ih premažem iznutra, s onom standardnom kuhinjskom garant ništa ne bih uradila.

jubistacha kaže...

@Opasna: riječe je o temperiranju čokolade. Dajana je to odlično objasnila na svom blogu.(http://dajana-bakerscorner.blogspot.com/2011/01/well-tempered.html)
@maxivida: hvala. Ja sam se baš namučila. Dobila sam par savjeta: možeš koristiti make up kist ili neki iz hobby dućana...

Dunja kaže...

Majstorski si to odradila, sviđe mi se punjenje, a savjeti su jasni i cjeloviti, pa možda ih ja napravim.

What's for dessert? kaže...

Baš od svih kalupa, izabrala si vertigo za prve korake. On je težak za početnike, jer ako se dno kalupa ne ispuni dobro čokoladom, nastanu ove rupice na rubu. Da bi se to spriječilo, treba dno ispuniti čokoladom dok je još topla, odnosno jako tekuća i zatim lagano "provozati" kalup po radnoj površini da se ispune svi utori.

Što se kistova tiče, odlični su hobby art kistovi.

jasna varcakovic kaže...

Savrsene! sad bih se i ja smjela upustiti u umjetnost cokoladarstva ;-)

Bite my cake kaže...

praline su ti prekrasne. Ja sam ih radila nekoliko puta, ne prečesto jer mi se nekako ne da, uvijek si mislim da je pimplavo i da ima psla oko toga :) Tvoje izgledaju zbilja savršeno

JA U KUHINJI... kaže...

Fantastično izgledaju praline, ma očarana sam!

mignonne kaže...

Joj, kako su samo slatke praline i kalupici, i fotke, i presek, ma bas sve... obicno ih premazujem samo u dva sloja i dobro se drzi, a da znas da mi se jako svidja ovaj tvoj fil sa karamelisanim mlekom.;))

Mimi kaže...

Volim praviti praline. Obicno to dugo traje, ima posla, ali nekako uzivam u tome... :) Divne su ti! :)

Branka - byB kaže...

Super su ti praline ! Ja sam ih jednom radila i isto tako ne znam što mi je sada da ih ne ponovim odnosno ne isprobam neke druge. Bilježim tvoj recept, baš prekrasno izgledaju !

Tamara kaže...

baš su ti krasne i nadjev je skroz po mom guštu!! ja sam ih radila par puta (isto bez termometra) i baš se spremam ponoviti

Marijana kaže...

Sjajne su!

Dilajla kaže...

Baš mi je drago da si podijelila svoja zapažanja s nama ,još se nisam uhvatila u koštac s njima a mjerkam ih cijelo vrijeme.

Nada kaže...

Ma predivne su ti praline, baš baš predivne. Vidjela sam te silikonske kalupe u dotičnom dućanu, ali mene nekako nisu privukli..ne znam zašto, ali sad tek vidim kakvu divotu si ti napravila u njima..ma super!

Nevena Buljan kaže...

Prekrasne praline i fotke! Baš sam ih nedavno radilam u jednim malo drugačijim silikonskim kalupićima, naći će se recept u novom broju časopisa Repete. No moje punjenje je bilo tekuće tako da sam ih stavila nakon punjenja u zamrzivač tako da se sledi pa da mogu otopljenom čokoladom sobne temperature premazati vrh tj. zatvoriti praline. :) Svi ovi savjeti su izvrsni, poslužit će svakako. i ja posudu sa čokoladom inače maknem sa vatre prije nego se u potpunosti otopila, a voda koja ključa ispod nje nikad ne ključa na najjačoj vatri, tj. kad proključa smanjim vatru. :)

jubistacha kaže...

@Dunja: hvala!
@What's for...: nije bilo drugih kada sam ih kupovala. Imam još one šta sliče na polovicu oraha, ali nisu tako fotogenični kao ovi ;)
@Jasna: hvala, probaj pa javi. Sigurna sam da će ti se svidjeti...
@Tamara: ja sam se iznenadila koliko mi je gušt to raditi. Valjda zato jer se radi s kistom ;)
@maslinka: hvala!
@mignonne: fil je zakon ;)
@Miki: i ja isto!
@Branka: hvala!
@Tamara: super, jedva čekam post na blogu!
@Marijana: hvala!
@Dilajla: nema na čemu. Ovo je usput i podsjetnik za mene ;)
@Nada: kada sam ih ja kupovala bili su jedini i nisam imala izbora. Sada bih rado još jedan al neki drugi oblik ;)
@Ebba: pratim Repete. Moja sljedeća ideja jest napraviti praline s nekim tekućim punjenjem. I ja isto radim tako s vodom. Smanjim kada proključa i na kraju isključim ;)

Sweet Corner kaže...

Ajme, kako su ti lijepe, a o kombinaciji punjenja ne moram ni pricati. Ovo je pravi raj za nepce!!

Petra Kranjica kaže...

Jako su ti lijepe. Ja imam kalupe doma ali nikako da se uhvatim posla.

moonea kaže...

ajme kako su predivne.
i praline i fotografije.
ovakvi postovi u meni uvijek bude želju da se predoziram čokoladom. :))

Anonimno kaže...

Divna ideja da dodjemo do vih ukusnih pralina;)

jubistacha kaže...

@Sweet Corner: hvala!
@kranjica: hvala!
@moonea: hvala! To sam i ja mislila, al ne uspiješ ih toliko pojesti, zasite su ;)
@Dzoli: hvala!

Maja Babić kaže...

Svaka čast, mnogo lepe praline!
Ja bih dodala da je važno i da kalupi budu BAŠ BAŠ glatki, dakle nameski za praline ili neki jako glatki za led. Ja sam loše prošla sa silikonskim kalupima za led, kad sam pokušala da ih koristim kao modlu za praline.

jubistacha kaže...

@mamajac: hvala! Ja sam tako prošla kada sam htjela čokoladu otopiti u neki drugi oblik. Pa sam zeznula stvar sa silkonskim kalupom za led ;)

Monika kaže...

super tutorial! još se nisam uhvatila u koštac s izradom pralina, nemam još ni adekvatan kalup ali uvijek su me privlačile. tvoje izgledaju kao najfinije kupovne bombonjere!

Maja kaže...

kako predobro izgledaju!! Imam slične kalupe, a tutorial je odličan :)

Anonimno kaže...

nažalost ne mogu se složiti s tobom da se praline samo tako rade. samo u zadnja dva mjeseca sam bio na dvije radionice pralina (Steve Calver, Belcolade-Belgija, Harods London; Admir Karalić (Puratos)), i mogu ti reći da je temperiranje čokolade izuzetno važno..pa izbor čokolade (odnos čokolade i maslaca i njoj), zatim vrsta kalupa (kombinacija silikon-plastika određene čvrstoče i savitljivosti), potreba za slastičarskim čokošokoerom i slično.
ne izgledaju ti loše, dapače, ali proces je dosta složen ako želiš vrhunske praline. Ako te bude više zanimalo mogu te kontaktirati kad bude sljedeća radionica u Zagrebu

Anonimno kaže...

još uvijek nisam nabavila kalupe iako ih imam namjeru već duže, tvoje su jako lijepog oblika, a recept je odličan

Branka kaže...

Da li neko zna gdje se u Sarajevu mogu kupiti kalupi za praline.Unaprijed hvala.

Anonimno kaže...

Ljudi molim vas pomozite...
Jucer sam prvi put radila praline (sa punjenjem od grilaza od ljesnjaka i cokse) ali stijenke mi se nekak nisu spojile.
I tesko ih vadim van iz kalupa pa izgledaju kao male kakice (((
Koristila sam coksu za kuhanje, sa zlicicom sam nalila cokoladu u kalupice i sa kisticem razmazala po rubovima. To sam napravila dvaput.
Nakon cca pola sata hladjenja sam ulila punjenje, prelila cokoladom i stavila na hladjenje do danas.

i sad ih vadim i nisu dobre...mislim okus je izvrstan ali nisu reprezentativne (a plan je da ih poklonim za Bozic)...
Imate li kakav savjet za mene ah jadnu?

Anonimno kaže...

predivne praline svaka čast!!!danas sam ih pravila po drugi put i mislim da će se na tome i završiti.toliko su malene i posao je užasno pipkav,radije bih 3 pleha štrudli ispekla nego ovo,pritom potroši se i boga mi baš dosta čokolade ,za mojih 45 pralinica(mada još uvek ne znam koliko je od tog broja uspelo)potrebno je bilo 300gr čokolade i to knap,kiki bonbone,brusnica,slatka pavlaka i nekoliko kg živaca.sve u svemu bolje ne započinjite ovaj posao ukoliko vam se žuri a i krajnji rezultat je veoma relativan.sve u svemu nikad više .silikonski kalup ću u narednom periodu koristiti za kockice leda.jesu lepi na oko ,ma prelepi su i čestitam svakoj koja ima živaca se prckati sa tim....

jubistacha kaže...

@wineandfood4you: tek sam sada vidjela ovaj komentar pa odgovaram (sorry!). Mislila sam na izradu pralina kod kuće u uvjetima koje imamo bez prevelikog troška ulaganja u kalupe, termometre i skupe čokolade. Naravo da se izrada kvalitetnih pralina (od kvalitetnih sastojaka i s kvalitetnijim priborom) razlikuje od ove gore opisane. Rado bih jednog dana išla na tečaj. Trenutno nemam vremena, ali jednog dana tko zna...

jubistacha kaže...

@Anonimno1: mislim da je problem u temperiranju čokolade (znači zagrijati je pa ohladiti na određenu temperaturu bla bla) i nedovoljnoj količini čokolade (ako se stijenke nisu spojile). Moj savjet: pokušati ponovo s malim količinama. Praksa ;)
@Anonimno2: hvala! Istina, to je pipkav posao a ponekad rezultat nije zadovoljavajući. I sada uz ovakve temperature ni ja se ne bih upuštala u izradu pralina. Kada malo zahladi...

Anonimno kaže...

e ovako ,danas sam po treći put pravila praline,prvi put je bio očaj živi punjenje je izgleda bilo previše tečno,tako da prilikom vadjenja pralinice su pucale,inače ukus fantastičan,drugi put su bile onako i proces je dugo trajao,smor živi,e treći put sam provalila fazon bez četkice i mazanja,znači otopi se čokolada do pola(topim je u microtalasnoj),izvadim promešam par min da se sve otopi dodam kašičicu ulja i to je to ne proveravam temperaturu,fora je da nije ni tečna previše ni da se lepi jer se tada teško razmazuje,to je neki lični osećaj.napunite kalupiće do vrha sa čokoladom ,sačekate min i okrenete kalupiće naopako da višak čokolade iscuri,stavite papir za pečenje ispod(masni kolačarski papir),na ovih +40 mora se staviti u frižider na 2-3 min i postupak ponovite,punite sa punjenjem po želji,prelijte ostatkom čokolade,tj zatvorite pralinu i kalup par puta protresite o sto da se izravna sve.pošto ja pravim pralinice za kućnu degustaciju,pravim od različitih vrsta čokolade,zadnji put nisam našla neku odgovarajuću belu čokoladu pa mi je poslužila bela krem tabla koja ima da se kupi na rinfuz i zaista je jeftina tako da pravljenje pralinica ide zaista brzo ,nekih pola sata je dovoljno,kada baš žurim tutnem ih u zamrzivač na 15 min i gotovo.tako da ne očajavate,neka se profesionalci bave profesionalnim čokoladama,temperaturom i ostalim kriterijumima,a mi obični ljudi usrećujemo nama drage i sa jeftinijim varijantama pralina,i ako su malo okrnjene ili možda nemaju taj vrhunski sjaj ali dok ih degustiraju onako halapljivo,a moja mala kumica redovno tovari u malene rukice po nekoliko komada da nosi kući ....nema veće sreće i zadovoljstva!!!!

jubistacha kaže...

@Anonimno: odličan komentar!

Objavi komentar