petak, 30. ožujka 2012.

Šljivopita (Plum Galette)


Bilo je to prošle jeseni kada je moja svekrva rekla: imam puno šljiva napravit ću šljivopitu!
Ja pitam: kakav je to kolač?
Kaže ona: pa... pita od šljiva.
Ja kažem: super, a zašto se onda zove šljivopita? Mislila sam da je to nešta drugo.
Kaže ona: nemam pojma ;)



Ova anegdota se savršeno uklapa u moj problem s nazivom ovog kolača. Na stranim sajtovima se može naći pod nazivom Plum Galette. Galette je općeniti naziv za ovakvu vrstu kolača, bez obzira na punjenje. Ono što trebate znati jest da je ovo jednostavan i brz kolač koji će svima prijati. Ako nemate pri ruci šljive slobodno ih zamijenite s voćem po vašem izboru ;)


Šljivopita

250g oštrog brašna
125g maslaca (iz frižidera)
1 žumanjak
1 žličica šećera 
tople vode (koliko bude potrebno)

1/2kg šljiva (u mom slučaju iz zamrzivača)
2 žličice cimeta
2 žlice smeđeg šećera

Pomiješati brašno i šećer. Dodati maslac iskidan na kocke. Miješati brašno i maslac dok se ne dobije mrvičasto tijesto. Dodati žutanjak i malo vode. Mijesiti (uz paralelno dodavanje vode) dok se ne dobije čvrsto tijesto. Ostaviti ga (prekriveno folijom) u hladnjaku na pola sata.
Pripremljeno tijesto razvaljati što tanje u obliku kruga (ne mora biti pravilan krug). Poredati šljive ostavljajući 3 cm do ruba tijesta prazno. Pravilno rasporediti cimet i šećer preko šljiva. Preklopiti ostatak tijesta (da se dobije oblik kao na prethodnoj slici). Peći na 180 stupnjeva dok tijesto ne porumeni.



Broj komentara: 16:

Just Cake Girl kaže...

Prekrasna je!! :)

jasna varcakovic kaže...

Sljive su mi najdraze u ovakvim vrstama deserta...Divno izgleda!

Gordana kaže...

Divno izgleda

Amaterka kaže...

Baš je zanimljivog izgleda i mora biti fino :)

Tamara kaže...

baš mi je drago da si napravila ovakav recept, ja imam isto šljive u škrinji i mislim si šta da s njima napravim, bojala sam se da će pustiti previše vode..nisi stavljala mrvice iispod šljiva??

jubistacha kaže...

@JCG:hvala!
@Jasna: i meni isto!
@Gordana: hvala!
@amaterka: pita je odličnog okusa (nama) ;)
@Tamara: nisam stavljala mrvice. Samo sam otopila šljive, i poredala ih po dnu pite. Prethodno sam dno pite nabola vilicom tako da je višak tekućine tijesto upilo ;)

Dunja kaže...

Šljivopita, ma kako dobar naziv, sjajno za iskoristiti još malo šljiva koliko nam je još preostalo. Odlična ideja.

What's for dessert? kaže...

Obožavam šljive u piti i rado bih komadić tvoje pite

Maja kaže...

Obožavam galette, sa bilo kakvim punjenjem! Divno!

Nada kaže...

Uff, krasna je, i moram ti priznati da sam i ja prošle jeseni nešto slično radila ali nisam bila zadovoljna fotkama, nekako mi te pite nisu fotogenične :))..eh pa nisam ni objavila, a sličice su još negdje u nekom arhivu...Volim šljive..

Unknown kaže...

Jako volim ovakve pite,simpatične su mi.
Šljivopita je baš super,a i naziv mi se sviđa.

Nevena kaže...

Super izgleda, skroz rustično. Obožavam šljive u kolačima, pitama...

Petra Kranjica kaže...

Super ime za kolač. Sviđa mi se.

jubistacha kaže...

@Dunja: hvala!
@Tamara: evo šaljem ;)
@Maja: mi isto obožavamo galette s bilo kojim punjenjem!
@Nada: pa vrijeme je da ponoviš pravljenje pite i obraduješ nas s lijepim fotkama!
@Irena: hvala!
@Nevena: taj rustični izgled i ja volim.
@Petra: hvala!

Anonimno kaže...

super!! Inače obožavam šljive i jedva čekam da im krene sezona! A ovu šljivopitu ću već danas pokušat napravit sa šljivama iz kompota (jer drugih nemam). Hvala na genijalnom i super jednostavnom receptu, takvi su mi najdraži!

jubistacha kaže...

@Tina: ja toliko obožavam šljive da svake jeseni pripremim par paketića očišćenih u zamrzivač ;)

Objavi komentar