utorak, 5. prosinca 2017.

Uradi sam(a): Domaći lješnjak namaz (nutella)


Često naletim na članke koji testiraju valjanost proizvoda koji se prodaju na našem (pri tome mislim balkanskom) i zapadnom tržištu. Ideja je da se isti proizvodi rade u drugim tvornicama s malkice izmjenjenim komponentama. Oni proizvodi koji su kvalitetnijeg sastava obično se prodaju na jednom tržištu, a oni manje kvalitetnog sastava dođu kod nas. Tako je bilo riječi i o najpopularnijem namazu od lješnjaka nutelli. U kvalitetu i sastav (za bilo koje tržište) originalne nutelle neću ulaziti jer nisam imala priliku sve isprobati. Međutim, ono što mene muči jest postotak lješnjaka u pojedinom namazu.
Uz malo istraživanja dolazi se do poražavajućih brojki (pogledajte samo deklaraciju bilo kojeg takvog namaza, pa čak i nutelle). Stoga sam odlučila da probam nešto i sama napraviti. Upravo u to vrijeme je Maja s bloga Cooks and bakes objavila recept za domaću nutellu i to je bilo to. Od tada sam namaz radila puno puta (s razlicitim vrstama čokolade) i mogu reći da je svaki put ispao odličan. Ovaj na slici je s mliječnom čokoladom (Lindt) i zato je tako lijepe svijetle boje.
U nastavku slijedi recept s mojim dojmovima i uputama. S obzirom da moj blender ima zdjelu srednje zapremnine, ja sam prepolovila sastojke da mi bude lakše sve zajedno smiksati.



Domaći lješnjak namaz (nutella)

250g tostiranih lješnjaka
125ml slatkog vrhnja
100g čokolade
75ml mlijeka
1 žličica vanilin ekstrakta

Napraviti ganache od čokolade i slatkog vrhnja uz dodatak vanilije. Od lješnjaka u blenderu napraviti maslac. Kada je maslac gotov, uliti ganache i sve zajedno miksati da se poveže. Na kraju dodati mlijeko i miksati dok ne dobijete finu mazivu kremu.

P.S.
Ako imate manji i slabiji blender (kao ja) onda neki koraci mogu predstavljati problem. Dakle, prilikom pravljenja maslaca od lješnjaka, treba pripaziti da se blender previše ne ugrije. Nakon toga prilikom povezivanja ganachea i maslaca, lakše će ići ako dodate već tada malo mijeka. Ostatak dodajte naknadno.
Ja volim okus vanilije pa je dodajem skoro uvijek. Vi to slobodno preskočite.
Ako koristite tamnu čokoladu (70% kakao udjela) onda možete slobodno dodati još malo mlijeka (cca 10-15ml) kako bi dobili kremastu smjesu.
 P.P.S.
Ako radite ovaj namaz tijekom blagdana napravite teglicu viška i nekoga razveselite!

1 komentar:

Amaterka kaže...

Odlično! Spremam si recept.

Objavi komentar