ponedjeljak, 27. lipnja 2011.

Kukuruzni mini krušćići


Znam da vrućine nisu baš pogodne za spravljanje onih stvari koje izistkuju paljenje pećnice. Vjerujte mi, kod mene je vruće u kuhinji od samog pogleda na pećnicu. Zato kada dođe jedan oblačan i hladniji dan ja ga iskoristim da ispečem nešta fino. Ovaj put su to bili ovi krušćići.



Nedavno sam šetajući po placu naišla na jedan zanimljiv štand. Muž i žena imaju svoj povrtnjak u okolici Zagreba te prodaju na placu samo vikendom. Osim finog povrća nude i domaći jabučni ocat, jaja i mljeveno brašno. Ima tu heljdinog, raženog i ono što me najviše zainteresiralo bijelog kukuruznog brašna. Kaže čovjek da je to od neke stare sorte kukuruza koja polako izumire. Rekoh, dajte mi kilogram da probam. Isprobah ga. Okus je isti kao kod "običnog" kukuruznog brašna, samo se razlikuje boja. Naime brašno je bijele boje skoro kao pšenično. Zbog toga već neko vrijeme tražim recept za pecivo s kukuruznim brašnom. I našla sam ga, a gdje drugo nego na Coolinarici. Uz male izmjene nastali su ovi mini krušćići. U nastavku vam donosim svoju verziju recepta plus link na original.


Kukuruzni mini krušćići

1 kockica svježeg kvasca
1 žličica šećera
1 žličica brašna
6 dl pšeničnog brašna
2 dl kukuruznog brašna
1 prašak za pecivo
1 žlica soli
šalica mlakog mlijeka
70g otopljenog maslaca
1 žutanjak
bučine sjemenke

U pola šalice toplog mlijeka dodati šećer i brašno te izmrvljeni kvasac. Ostaviti da kvasac proradi. Pomiješati pšenično i kukurzno brašno sa soli. Dodati prašak za pecivo te sve fino izmiješati. Napraviti rupu u sredini te dodati naošli kvasac, ohlađeni maslac. Uz dodavanje mlakog mlijeka zamijestite tijesto. Tijesto ostaviti da miruje 15-ak minuta. Oblikovati 16 lopti te ih poredati na pleh za pečenje. Svaki krušćić premazati s razmućenim žutanjkom te posuti s bučinim sjemenkama. Peći u zagrijanoj pećnici na 200 stupnjeva oko 20-ak minuta.

U originalu se zovu Brza kukuruzna peciva i izgledaju famozno.

Broj komentara: 11:

What's for dessert? kaže...

Recept spremljen. Već duže vrijeme tražim dobar recept za kukuruzni kruh i nadam se da je ovo taj.

Laka kuharica kaže...

Obično recepte za dizana tijesta, tj. peciva i kruhove samo pregledam u Readeru jer ima ih toliko i svi su manje više isti, a iskreno, tko uopće jede toliko kruha? Mi oduvijek nikada ne jedemo kruh s jelima u kojima ima krumpira, s tjesteninom, juhama.... Kada bih pekla (i trošila vrijeme) onoliko koliko postova o tome ima, mislim da bismo živjeli samo od kruha ili peciva. No, ovo mi se jako sviđa i bilježim jer ne zahtijeva beskrajna dizanja i premješavanja. Krasno izgledaju, a ovakve miješane kruhove jako volimo. Sjetila sam se da sam prošle godine dobila mail kako nikako ne treba ništa jesti od raži jer je generalno, užasno kontaminirana.

jubistacha kaže...

@Tamara: isprobaj pa nam javi. Ja se nadam isto ;)
@Katarzis: ja imam malu djevojčicu koja voli jesti peciva. Kako ne volim da jede ono iz pekare, tako joj nastojim što više mogu ponuditi domaća peciva. I mi ih jedemo, prvenstveno za doručak. Meni isto oduzme dosta vremena, zato sam razmišljala o pekaču :)

mignonne kaže...

Mnogo su medeni, mi isto volimo da grickamo pecivo za dorucak i najlepse mi je tako samo, bez nekih posebnih dodataka...nema nista lepse nego kad cela kuca zamirise dok se pece!;)))p.s. ti si nam se bas bacila na neka fina peciva u poslednje vreme, one kiflice su ti isto odlicne!;)))

Bite my cake kaže...

Domaća peciva su zakon za doručak. Ova tvoja prekrasno izgledaju. Nisam nikad čula za tu vrstu kukuruznog brašna, zanimljivo!

Dilajla kaže...

Volim i volim ovakve stvari ,mislim da ću morati cijeli godišnji biciklirati ha,ha..

jasna varcakovic kaže...

Kukuruzno brasno, pa jos u pecivima....Ne bih mogla odoljeti!

tanja kaže...

Volim, bilježim i isprobavam :)

Branka - byB kaže...

super peciva, odličan recept si našla i primjenila ga . I jako lijepo i simpatično izgledaju. Istina je da malo jedem kruh ali kada ga jedem uglavnom ga sama ispečem.
Zainteresirala si me ovim bijelim kukuruznim brašnom koje bih rado isprobala. Možeš li napisati na kojem placu i otprilike gdje je štand na kojemu si ga kupila. Hvala ti !

jubistacha kaže...

@mignonne: mi se bacili na peciva zbog malene ;)))
@Tamara: slažem se, pogotovo ako dodamo neku finu domaću marmeladu!
@Dilajla: he, he, pa to je super godišnji!
@Jasna: slažem se!
@Tanja: hvala!
@Branka: hvala. Opisala sam ti sve u mejlu :)

Ivana38 kaže...

2 pitanja...zasto brasno u dl? Moze li grami ili dekagrami? 🤔 da...nisam na ti s mjernim jedinicama 🙈 i drugo salica mlijeka velicine? U mene su sve pozamasne...pretpostavljam da mislite na neku od 2 dl...al ipak volila bih znati...hvala.

Objavi komentar