ponedjeljak, 13. lipnja 2011.

Crumble a la Masterchef


Bilo je vrijeme da se i ja dotaknem ove teme. Pri tome mislim na seriju zvanu Masterchef. Već sam imala prilike čitati postove o tome pa sam odlučila da i ja napišem nešta (pametno). Kada je Masterchef krenuo s emitiranjem pogledala sam par epizoda i shvatila da to nije nešto što će me zadržati ispred malog ekrana. Premalo kuhanja, višak (po meni) nepotrebnih informacija, uključujući i neizbježne reklame za "vrhnje" ;)

Onda sam naišla na postove u kojima se spominje Masterchef pa mu odlučih dati drugu šansu. Inače volim pogledati kulinarsku emisiju u kojoj mogu vidjeti i naučiti nešto novo. Tako se dogodilo da sam dobila ideju za ovaj crumble. U tjednu moderne kuhinje sam naišla na epizodu u kojoj se između ostalog radio Fudge Ganache plus Crumble. Sve to izgleda odlično, iako malo previše za moj pojam. Previše u smislu količine posla oko toga. Što se mene tiče ja bih komodno ovaj desert razdvojila na dva dijela i napravila dva deserta. Za početak vam predstavljam crumble...



Crubmle a la Masterchef
(navedene količine su za 4 male zdjelice)
100g maslaca
100g oraha (samljeti, a dio sijeći na krupnije komade)
70g šećera
100g brašna
150g svježih jagoda
2 žlice marmelade od jagoda
1 žlica aceta balsamica

Pomiješati zajedno brašno, orahe i šećer. Dodati maslac izrezan na kockice i sve fino povezati da izgleda kao "crumble" (da se mrvi). U prigodnom loncu pomiješati jagode (izrezane na sitne komade), marmeladu i aceto balsamico. Sve zajedno staviti da kuha na laganoj vatri dok se ne zgusne. Namazati zdjelice s maslacom. Prvo staviti umak od jagoda na dno zdjelica. Zatim podijeliti crumble smjesu na četiri dijela te je staviti na vrh umaka od jagoda. Peći u zagrijanoj pećnici na 180 stupnjeva oko 20-ak minuta. Servirati toplo ili hladno.


Ako uspijete dočekati da se ohladi...

P.S. Na službenoj stranici Masterchefa link na ovaj recept glasi ovako: Fudge Ganash & Crumble. (mislim da krema u originalu zove Ganache...)

Broj komentara: 14:

What's for dessert? kaže...

Odlično si to napravila! Sigurno je jako ukusno.

Redovito pratim Masterchef i baš su me naljutili zbog polovičnog recepta koji su objavili. Svi mozgaju oko tog famoznog sirupa koji ide u crumble. Već sam pomislila da si otkrila o čemu se radi.

jubistacha kaže...

@Tamara: nisam otkrila sirup ;) Pretpostavljam da je to neka vrsta sladila koja poveže cijelu smijesu. Nešto poput sirupa od agave ili glukoza...

Bite my cake kaže...

Odličan ti je, za razliku od Robertovog kojeg je napravio u emisiji :)))

mignonne kaže...

Super ti je druga fotka sa praznom cinijicom, hehe...to znaci da je desert bio vise nego uspesan!;)))

Maja kaže...

Vidim da nisi uspila dočekat da se ohladi! :)
Obožavam Crumble u svim kombinacijama, a ova mi se čini kao zanimljivo :)

Tamara kaže...

ja sam izgleda propustila baš tu epizodu!
ali obožavam crumble

jubistacha kaže...

@Tamara: hvala. Robertu ipak bolje idu slana jela :)
@mignonne: i više nego uspješan :)
@Maja: sva sreća radila sam duplu dozu :)
@Tamara: imaš na njihovoj službenoj stranici pa pogledaj kada stigneš...
@Federica: grazie!

jasna varcakovic kaže...

'Crumble' je jedan od mojih 'favorita'. Sa jagodama nisam jos pravila, ali gledajuci ovaj tvoj sigurno da cu probati!

stefy kaže...

Una vera bontà!

Mary kaže...

Crumble izgleda odlično.
Što se tiće Masterchefa i ja ga baš ne gledam jer mi sve izgleda kao Big brather samo što ovi kuhaju..

Dilajla kaže...

Obavila si posao i više nego dobro a onda fino uživala a mi uživamo u tvojim slikicama.

Laka kuharica kaže...

Ne gledam Masterchef jer, uz sve dužno poštovanje, od nikoga tamo ne mogu ništa naučiti. Ne zato jer umišljam da sve znam, već zato što je to Farma+Survivor format emisije koji me ne zanimaju i čiji je cilj nešto drugo, a ne dobro kuhanje. Što ne znači da se ne nađu i dobri recepti, iako mislim da si s pravom primjetila kako je recept koji su dali malo previše. Naime, ono po čemu se prepoznaje stručnjaka od amatera je količina sastojaka koje koriste i kombiniraju. Što manje, to bolje. Odlično si odradila ovaj recept i sigurna sam da je bilo "za polizati".
p.s.
Da li bi ljudi gledali i liječnike amatere? Naime, ako se nešto želi naučiti, treba učiti od specijalista. A tu bogme spadaju i sve anonimne kuharice koje svaki božji dan kuhaju za svoje familije.

jubistacha kaže...

@Jasna: i nama je crumble postao favorit. Sljedeći put radim sa zobenim pahuljicama...
@Mary: hvala. Ni ja ga ne gledam, ovo je bilo sasvim slučajno. Premalo kuhanja za moj pojam.
@Dilajla: hvala!
@Katarzis: slažem se da je manje više. To uostalom i tvrde svi oni šefovi koje sam imala prilike gledati. Masterchef je show za ljude koji vole više gledati, a manje kuhati :)

Branka - byB kaže...

super si napravila crumbe i meni se jako sviđa ! Uopće ne sumnjam da bi i meni ubrzo postao favorit. I ja se spremam na isprobavanje pokojeg recepta iz Masterchefa , za sada se uglavnom vrtim oko slanih jela.

Objavi komentar